צמצם את מספר הצמחים הפנימיים: צמחי פנים משחררים אדי מים העלולים להוביל לאוויר לח ולספוג לחות באוויר. השתמש במסיר לחות או מזגן באקלים חם ולח כדי להפחית את הלחות הזו, אך וודא שהוא לא הופך למקור מזהמים ביולוגיים.

ללא השגחה, לחות בקירות עלולה לפגוע בבד הבניין ולהוביל ליצירת עובש ועובש. על מנת להבטיח קיר יבש וללא לחות, ישנם מספר אמצעי מניעה. לחיפוי קירות חיצוניים מומלץ להוסיף מחסום נגד לחות המורכב משכבת פוליסטירן הנצמדת לגבס.

אם אתם חוששים מקירות לחים

עליכם לבדוק אם יש עודף לחות בביתכם. בדקו שיש מספיק מקום בין רצפות הרצפה כדי שהלחות תוכל להתנדף דרך הרצפה ולהגיע אל פתחי הקיר דרך תת הרצפה. זו לא הדרך המדויקת ביותר למדוד לחות, אך היא תודיע לך אם יש לבית שלך בעיה.

נקודה רטובה על הקיר הפנימי בגשם פירושה צרות בחלק החיצוני של הבית

כתמים לחים על הקיר הם תוצאה של חדירת מים לחים מבחוץ, החודרים לבנייה דרך סדקים וסדקים. הטמפרטורות קרות יותר מחמות, והבדל במידת זה יוצר לחות בקירות הפנימיים.

כמה סנטימטרים של מים המחלחלים מהרצפה לקירות עלולים לגרום נזק רב למים. לחות באדמה מתחת לתשתית יכולה לחדור לקירות המרתף ולמבנה הבית. קירות יבשים או לחים הם חיוניים בכדי למנוע נזק מבני והיווצרות עובש.

האופי הנקבובי של קיר הגבס מאפשר לחות לחדור לקירות בגובה 30 ס"מ

היקף נזק המים לקיר תלוי באופן בניית החומה, כמה מים מהבניין נכנסו וכמה מפלס המים עלה. לבעלי הנכסים יש אפשרות לייבש את הקיר לפני שהם משתמשים בו לתיקון נכון של נזקי מים.

מים שנכנסים לקיר יכולים להיספג על ידי קיר גבס וערימות יריעות

וכתוצאה מכך כתמים ניכרים. אם הכתמים על הקירות הולכים וגדלים, זוהי אינדיקציה טובה לדליפה נסתרת בצנרת. נזילה של מים עלולה להרוות את הקירות ולגרום לעובש וריקבון.

מים החודרים דרך הציפוי יכולים לחדור לחלל הקיר ולגרום נזק לחות בפנים. זה יכול לקרות אם המתכת על הקיר סופגת יותר מדי מים. לחות רבה מדי בקיר עלולה לגרום לצבע וטפטים להתקלף ולבעבע.
לפרטים מורחבים בנושא של איתור נזילות ורטיבות מים בקיר כדאי לבדוק ב- mghs.co.il

אם סימנים חיצוניים אינם ברורים, יתכן שיהיה צורך לסלק את הלחות החשודה בקיר כדי לקבוע את מיקומה המדויק. מד לחות משתמש בחוליית מחט כדי לזהות נוכחות של לחות בחלל הקיר על ידי קידוח חור גדול.

קיר חלק או לח

הוא לרוב הסימן הראשון לכך שיש לכם בעיית לחות בביתכם. מלבד רמזים חזותיים ברורים, ישנם סימנים אחרים שיש לבדוק בכדי לקבוע אם יש עודף לחות בקיר. קילוף טפטים או צבע יכול להוות סימן לספר לחות מוגזמת, כמו גם כתמי מים.

כאשר מים מחלחלים לחומרי בניין

הם נוטים לטשטש אותם. אחד הסימנים הברורים ביותר לבעיה הקשורה למים במבנה הוא הופעת כתמים כהים על קירות, תקרות או משטחים אחרים. בעלי בתים מוצאים לעתים קרובות כתמים כהים אלה בתקרה לאחר סערה קשה, שיכולה להצביע על נזק לגג, שברים בקירות או צנרת דולפת.

בנוסף לנזקי מים, בעיות בלתי נראות עלולות להסתתר בקירות, כולל עובש, ריקבון ומפגעים חשמליים. עם זאת, אם אתה רואה אחד מסימני האזהרה הללו, עליך לוודא כי אין בעיית לחות בביתך.

התקשר מיד למומחה לנזקי מים אם בועות גדולות או קטנות מעידות על נזקי מים. המומחה יקבע את היקף הנזק וידאג כי ביתך יהיה בטוח. במידת האפשר יש לאטום את האזור הפגוע משאר חלקי הבית ולהתקין מכשיר אדים.

עליך להסיר כל זכר ללחות בקיר כדי למנוע ריקבון עצים והיווצרות עובש. כדי להסתיר לחות, קירות לחים יכולים להתפשט לקירות קיר גבס סמוכים, לוחות עוקף וברגי קיר.

עובש יכול להופיע באזורים עם עודף לחות

כגון חדרי אמבטיה, מטבחים ומרתפים. באזורים מסוימים בקיר שלך בהם מים חודרים, עובש יכול להיות בעל ריח חזק ועשוי. חללי קיר שנפגעו מנזקי מים רגישים במיוחד להיווצרות עובש וריחות חריפים או מעופשים.

בעיות לחות עלולות לגרום לבעיות בכל הבית, כולל צמיחה מהירה של עובש. אם מתרחשת עובש על קירות, תקרות, לוחות עוקפים או באזורים ללא אינסטלציה או אביזרי צנרת, סביר להניח שמקור הלחות נמצא בקירות.

על מנת להימנע מנזק עובש ומבנה, עדיף להימנע או לפחות לתקן בעיות לחות. חלונות לא אטומים, דליפת צינורות ופתחי אוורור על מייבשים עלולים לגרום ללחות יתר. אם מים דולפים החוצה או שנכנסת לחות לקירות ולתקרות, יהיו בעיות רבות.

כתמים לחים, כתמים ופסים הם הסימנים הראשונים של לחות בקיר. צבעם, שנע בין חום לצהוב כהה, נקבע על פי סיבת הלחות.

מקורות אחרים של לחות עודפת יכולים לכלול שימוש מוגזם במכשירי אדים

מקלחות ארוכות, מים זורמים ושימושים אחרים כגון ציוד בישול רותח או מהביל או ייבוש בגדים בתוך הבית. בית צמוד וחסכוני באנרגיה יכול לאגור יותר לחות ממה שאתם צריכים על ידי הפעלה, אוורור, מאוורר ופתיחה קצרה של חלונות. חלונות סערה וחלונות אטומים יכולים לשמור על חום זכוכית הפנים ולהפחית עיבוי ולחות.

באמצעות ציוד חדיש כמו מד לחות

מסירי לחות חזקים ומאווררים בעלי ביצועים גבוהים, אנו מסוגלים לייבש קירות שנפגעו במים. מערכות הייבוש הקירות הפנימיים המוכחות שלנו מכריחות אוויר לחללי הקיר, מה שמוביל לתהליך ייבוש מהיר. כאשר הטכנאים המוסמכים שלנו מזהים לחות בקיר, אנו מגיבים במהירות למניעת התפשטות נזקי מים.

זה יכול להיות קשה לדעת מאיפה להתחיל אם אתה רוצה להסיר לחות מהקיר. כאמור לעיל, עיבוי, נזילות וניקוז לא מספיק הם גורמים שכיחים לבעיות לחות. רטיבות בקיר יכולה להתרחש בכל מקום שממנו נובעת עודף לחות, גם אם זה לא בבית.