האופנים החשמליים הפכו זה מכבר לכלי רכב משמעותי ושימושי מאד עבור מגוון רחב של אוכלוסיות. סטודנטים, אימהות וגם בעלי מקצוע שונים משתמשים באופניים ככלי תחבורה מועדף, בדרך כלל לתנועה בתוך העיר. במקביל לעליה בשימוש באופניים, מתגבר הצורך גם בשימוש בסוללות, ואיתן כמובן מטען מהיר לסוללה . אבל מה שרבם אינם יודעים הוא שלא כל מטען מתאים לכל סוללה. מהם המרכיבים המשמעותיים בהתאמה של המטען המהיר לסוללה? על מה חשוב להקפיד כאשר רוכשים מטען חדש? כדאי לקרוא – בשורות להלן נסביר כל מה שצריך על רכישת מטענים מהירים לסוללות.

למה בעצם מטען מהיר

מטען מהיר, כשמו כן הוא, הינו הדרך המהירה ביותר לטעינת סוללת ליתיום ובכלל. במצב שבו האופניים החשמליים נמצאים בפעולה מתמדת לאורך כל שעות היום, אין ממש הרבה זמן להתעכב על הטעינה. לפיכך, ככל שהטעינה מהירה, כך אפשר להחזיר את האופניים לשימוש מהר יותר. מחלק משלוחים בוולט או בחנות פיצות, סטודנט שממהר בין השיעורים או בעל מקצוע שממהר ללקוחות כל אלה אינם יכולים להרשות לעצמם, אם הסוללה שלהם ריקה, טעינה איטית שלה.

מהם המרכיבים המשמעותיים בבחירה של מטען מהיר לסוללת ליתיום

ישנם כמה מרכיבים חשובים שכדאי לשים אליהם לב כשבוחרים מטען מהיר:

  • עוצמת הטעינה: עוצמת הטעינה פירושה שילוב של עוצמת הזרם ושל הוולטאז' של המטען. ככל ששני אלה גבוהים יותר, כך המטען יהיה מהיר יותר. הזרם נמדד באמפר והוולטאז"', כשמו כן הוא, נמדד בוולט. לדוגמה – מטען 48V 4A יהיה איטי יותר ממטען 60V 4A. באופן הזה אפשר לבדוק את המהירות הפוטנציאלית של המטען.
  • יצרן: מומלץ מאד לבחור מטען של יצרן מוכר, ולא מטען ששם היצרן לא מצוין עליו או לא ידוע. ככל שהיצרן מוכר יותר, כך האפשרות שהמטען לא יעמוד בתקן הנדרש היא נמוכה יותר.
  • תקני בטיחות: חשוב שהמטען המהיר, כמו גם הסוללה הנטענת, יעמדו בתקני הבטיחות הגבוהים ביותר. זאת על מנת למנוע מצב של התלקחות הסוללה בזמן הטעינה.
  • מחיר: אחרי שנבחר המטען הנכון, אפשר לבצע סקר מחירים. פערי המחירים בתחום הזה עלולים להיות משמעותיים וממש כדאי לבדוק אותם.

למה בעצם מטען אחד

מטען מהיר מאפשר להחזיר לשימוש את הסוללה במהירות רבה יחסית. עם זאת, אם לבעל האופניים יש כמה נקודות קצה, קיימת האופציה להחזיק מטכן מהיר ואפילו סוללה נוספת בכל נקודת קצה. כך למשל מי שרוכב תדיר מהבית למשרד, או מהבית למכון הכושר ששם יש לו תא נפרד וכיוצא באלה. המסקנה – בחירת מטען מהיר בהחלט מסייעת, ועם זאת שווה לבדוק את האפשרות לרכוש יותר ממטען אחד ויותר מסוללת ליתיום אחת לאופנים חשמליים. בכל מקרה, אסור להשאיר את הסוללה במטען ללא השגחה.
אם יש לך עניין לבחור מטען מהיר איכותי, אתה מוזמן ליצור קשר עם המומחים שלנו ולקבל הדרכה ועצה בעניין זה.